Hírek-Cikkek : Newey: Nem kell alapvetően áttervezni az RB7-est |
Newey: Nem kell alapvetően áttervezni az RB7-est
F1-live 2012.01.02. 14:27
Adrian Newey továbbra is az RB5-ös Red Bull evolúciójáról beszél, amikor a 2012-es gép kerül szóba. A Red Bull Racing főtervezője szerint a fújt diffúzorok betiltása hozzátartozik a Forma-1 természetéhez.
Mióta az aerodinamikai szabályokon egy „nagyjavítást” végeztek 2009-ben, a Red Bull Racing megállíthatatlannak bizonyult, és 2010-ben és 2011-ben is elhódították az egyéni és a konstruktőri címet. Adrian Newey-nak köszönhetően az istálló aknázta ki a legsikeresebben a fújt diffúzorban rejlő lehetőségeket.
A főtervező elmondta, hogy az FIA tiltása ellenére nem kell egy teljesen új utat venni a következő autó, az RB8-as tervezésénél:
„Ez továbbra is egy evolúció”- mondta Newey az ESPNF1-nek. „A következő évre vonatkozó változások alapvetően a kipufogó által befújt diffúzorok tiltását és a magasabb orrészt jelentik. Nem érzem úgy, hogy ez egy nagybani változást jelente az autó alátámasztásánál. Szóval az RB8 a negyedik generációja lesz az autónak, amelyik RB5-ként kezdte.”
Amikor arról kérdezték, hogy vajon a Red Bullnál érezhető-e némi frusztráció, amiért betiltották a technikát, melyben úttörőek voltak, a szakember így válaszolt:
„Felteszem, hogy ez dolgok része – tényleg. A Forma-1 hosszú történetekkel rendelkezik olyan csapatokról, legyünk azok mi, vagy másik csapat, akik előálltak egy ötlettel, majd leállították azt. Ilyen a dolgok természete.”
Míg 2010-ben több megbízhatósági problémával is szembe kellett néznie a csapatnak, a 2011-es autó golyóállónak bizonyult. Newey szeretné ezt a tendenciát 2012-ben is folytatni:
„Sohasem számíthatsz a megbízhatóságra, mert ez sok kemény munka és önfegyelem eredményeként születik. Ez abból az egyensúlyozásból áll, hogy a teljesítmény üldözése közben megpróbálsz mindent olyan keményen nyomni amennyire lehetséges úgy, hogy a folyamat során nem veszítesz a megbízhatóságból. 2010-ben sok pontot dobtunk el problémákkal, de azok ostoba problémák voltak; nem olyanok, melyek az autó alapvető megbízhatóságával voltak kapcsolatban.”
|