Hrek-Cikkek : Newey: Nem kell alapveten ttervezni az RB7-est |
Newey: Nem kell alapveten ttervezni az RB7-est
F1-live 2012.01.02. 14:27
Adrian Newey tovbbra is az RB5-s Red Bull evolcijrl beszl, amikor a 2012-es gp kerl szba. A Red Bull Racing ftervezje szerint a fjt diffzorok betiltsa hozztartozik a Forma-1 termszethez.
Mita az aerodinamikai szablyokon egy „nagyjavtst” vgeztek 2009-ben, a Red Bull Racing megllthatatlannak bizonyult, s 2010-ben s 2011-ben is elhdtottk az egyni s a konstruktri cmet. Adrian Newey-nak ksznheten az istll aknzta ki a legsikeresebben a fjt diffzorban rejl lehetsgeket.
A ftervez elmondta, hogy az FIA tiltsa ellenre nem kell egy teljesen j utat venni a kvetkez aut, az RB8-as tervezsnl:
„Ez tovbbra is egy evolci”- mondta Newey az ESPNF1-nek. „A kvetkez vre vonatkoz vltozsok alapveten a kipufog ltal befjt diffzorok tiltst s a magasabb orrszt jelentik. Nem rzem gy, hogy ez egy nagybani vltozst jelente az aut altmasztsnl. Szval az RB8 a negyedik genercija lesz az autnak, amelyik RB5-knt kezdte.”
Amikor arrl krdeztk, hogy vajon a Red Bullnl rezhet-e nmi frusztrci, amirt betiltottk a technikt, melyben ttrek voltak, a szakember gy vlaszolt:
„Felteszem, hogy ez dolgok rsze – tnyleg. A Forma-1 hossz trtnetekkel rendelkezik olyan csapatokrl, legynk azok mi, vagy msik csapat, akik ellltak egy tlettel, majd lelltottk azt. Ilyen a dolgok termszete.”
Mg 2010-ben tbb megbzhatsgi problmval is szembe kellett nznie a csapatnak, a 2011-es aut golyllnak bizonyult. Newey szeretn ezt a tendencit 2012-ben is folytatni:
„Sohasem szmthatsz a megbzhatsgra, mert ez sok kemny munka s nfegyelem eredmnyeknt szletik. Ez abbl az egyenslyozsbl ll, hogy a teljestmny ldzse kzben megprblsz mindent olyan kemnyen nyomni amennyire lehetsges gy, hogy a folyamat sorn nem vesztesz a megbzhatsgbl. 2010-ben sok pontot dobtunk el problmkkal, de azok ostoba problmk voltak; nem olyanok, melyek az aut alapvet megbzhatsgval voltak kapcsolatban.”
|