Hrek-Cikkek : A Red Bull fair eljrst akar a kltsgcskkents bevezetsnl |
A Red Bull fair eljrst akar a kltsgcskkents bevezetsnl
F1-live 2011.11.10. 20:32
A Red Bull Racing nem rta al a kltsgcskketsre vonatkoz szablyok legjabb verzijt (RRA), mivel szerintk az ellenfelek direkt az erssgeiket akarjk kikezdeni. Christian Horner s Helmut Marko nem fogja engedni, hogy az egsz mezny a csapatuk ellen hozzon szablyokat.
A csapatfnkk a htvgn ismt megprblnak megegyezni a kltsgcskkentssel kapcsolatos krdsekben. Ha nem sikerl dlre jutni, az egyben a FOTA (a csapatok rdekvdelmi szervezete) s az RRA (a kltsgek korltozsra vonatkoz egyezmny) vgt is jelentheti.
Ha megsznne a FOTA, az vgleg legyengten a csapatok alkupozcijt Bernie Ecclestonenal szemben, amikor az j Concorde Egyezmnyt fogjk trgyalni a kvetkez vben.
A Red Bull Racing csapatfnke s a fiatal tehetsgek plyafutst egyenget menedzser gy vli, hogy az ellenfelek sszefogtak ellenk, de igazbl semmi sincs a kezkben:
„A kltsgcskkentssel kapcsolatos megllapodson bell (RRA) vannak olyan mechanizmusok, melyek segtsgvel a tbbi csapat tiltakozhatott volna velnk szemben. Azonban ezt nem tettk meg. Ezrt is csak azt mondhatom: tartottuk magunkat az RRA-hoz”- mondta a csapatfnk az Autobild motorsportnak.
Helmut Marko a szlcsatornval kapcsolatos vdakat tagadta, miszerint a csapat tbb idt tlttt volna a szerkezetben, mint azt az RRA-ban rgztettek lehetv teszik. Marko szerint a hzon belli szlcsatorna esetben „egy 80 ves mzeumi darabrl beszlhetnk”, s elg sok idt venne ignybe a cscson jratsa. Az RRA megktse a szlcsatorna tnyleges zemidejre vonatkozik, szval a csapat nem ksrletezne az idejtmlt egysggel.
Ennl letkpesebb vd, hogy a Capgemini ltal vgzett vizsglat sorn a Red Bull lltlag nem tett eleget minden ktelezettsgnek, s nem bocstottak rendelkezsre kell adatot. Marko ezzel sem rt egyet:

„Minden felvilgostst megadtunk, melyeket meg kellett. Tbbet nem.”
A Red Bull sokkal inkbb preferln az RRA egy korbbi verzijt, mely csak az elszmols metdust szabta meg, s a csapatok maguk dnthettek arrl, hogy melyik terleteken cskkentik a kiadsaikat, pldul a beszlltk esetben. Ez lehetv tenn azt, hogy tbbet sznhassanak a szlcsatorns tesztekre, ha az egyenes vonal tesztek azt indokolnk.
Idn Szingaprban a csapatok alrtk az j RRA-t, de a Red Bull egyelre vonakodik ezt megtenni. Az osztrk-brit istllt az aerodinamikra vonatkoz megszortsok zavarjk a leginkbb:
„Nzze csak meg mg egyszer, hogy milyen sok ember dolgozik a Mercedes motormhelyben!”- kontrzott Marko.
„Mi egyszeren csak azt akarjuk, hogy minden csapat megfelelen tudjon invesztlni az erssgeibe. A mi esetnkben ez az aerodinamika, s azt a tbbi csapat is tudja, hogy ebben rejlenek a gyengesgeik, gy ezeket akarjk korltozni.”
Az osztrk szndka egyszer: a „motorokat s a KERS-t is szablyozzk”.
„Tmogatjuk az RRA-t, ha kiegyenslyozott s fair”- tette hozz Horner. „Egyes dolgok egsz jl mkdnek benne, tbbnyire azok, melyeket knny kontrolllni: a szemlyzet ltszma a plya mellett, a teszttilalom, s a vsrolt motorokra vonatkoz kltsgek. Szmunkra azonban az is fontos, hogy a csapatoknl a teljes kpet figyelembe vegyk, ne csak egyes elemeket.”
|